אודות העמותה

דף הבית » אודות בית ש"י

עמותת אהבת חינ"מ לכולם.
עמותת אהבת חינ"מ [חינוך מיוחד] לכולם, הינה עמותה שהוקמה מתוך צורך אמיתי
של ילדים על הרצף האוטיסטי והחינוך המיוחד ובני משפחותיהם.

סטטוס: עמותה רשומה – ע.ר. 580676369

 

דבר המייסדים

מעין הנץ- הרהורים בגו,

כל חייך אתה במסע אנושי המאתגר אותך כל פעם מחדש, כל תחנה בחייך, יוצרת סיפור חיים, בתוך פסיפס אנושי מורכב, מיוחד ומופלא. 

כל תחנה מובילה לתחנה הבאה מיוחדת יותר, מאתגרת יותר. 

כעת אנו ניצבים בנקודה שתיקח אותנו למסע אל מחוזות אחרים,חלקם מוכרים חלקם פחות. 

אולי כבר דרכו בהם, אולי דילגו מעליהם, מחוזות בהם נחפש את הטוב, הנכון והמתאים ביותר.

 מסע המתחיל ורוקם לו עור וגידים, רוקם לו  מרכז ייחודי המביא את יכולותיהם וקסמם של ילדים לידי ביטוי, ומאידך מנסה לקלף דעות קדומות, חוסר שיוויון, ואת מגבלות האוטיזם מעליהם, כדי לאפשר להם לחיות בכבוד ולהרגיש מסוגלים ושווים.

לעיתים כל שצריך זה אותנו החולמים שנעוף אל על ונפיח רוח עזה , כזאת שתיצור מציאות חדשה,  שתשנה חייהם של ילדים ומשפחות.

ההשראה שלי היא הכוחות האדירים, והקסם הבלתי נלאה,של אותם ילדים, שמבט אחד בעיניהם מציף אותי באור. 

חנן חן- איש חינוך , יזם , חולם, ובעיקר מגשים חלומות.

יסוד העמותה באמונה שלכל אדם הזכות לחיות בכבוד תוך מתן אמצעים וכלים לאנשים עם מוגבלויות לחיות באיכות חיים טובה יותר ובשותפות ככל הניתן בחיי הקהילה.

כל זאת על ידי מתן ופיתוח שירותים חינוכיים טיפוליים חדשניים, פעילות מחקר והכשרה מקצועית בתחום , הקמת מערך תקשורתי ליצירת שינוי עמדות חברתי והמשך העלאת הנושא לסדר היום הציבורי.

העמותה נוסדה ע"י אימהות ואחיות לילדים על הרצף האוטיסטי.

העמותה שמה לעצמה להקים מרכזי קהילתי טיפולי ,תוך שהמקום מהווה בית והעשייה בו מתנהלת כל העת ע"י אנשי מקצוע ומטפלים מהתחום.

כמו כן, הפעילות הטיפולית/ חוגית בו תהיה תמיד בקבוצות של [2-5 ילדים], על מנת לחזק את הכישורים החברתיים ולפתח מיומנויות חברתיות נוספות.

מטרות העמותה כפי שפורסמו ברשם העמותות:

1. לפעול לשילובם של ילדי החינוך המיוחד במרקם החיים הכולל מתוך תפיסה של שוויון זכויות והזדמנויות.

2. הקמת מרכזי פנאי וטיפול לילדים שאובחנו על הרצף האוטיסטי.

3. לפעול להעלאת התודעה לשילוב אנשים בקהילה בסדר היום הציבורי

צוות העמותה

חנן חן
מנהל העמותה בהתנדבות

תושב נהריה,

בעל תואר ראשון בחינוך, תואר שני במנהל עסקים.

סא"ל בדימוס, כיהן בעברו כמפקד בסיס מחווה אלון.

לשעבר ראש מנהל חינוך מ.א מרום גליל.

מוסמך טכניון לטיפול בפרעות קשב וריכוז.

מנטור ומאמן אישי .

צוות בית ש"י

בר שוהם
רכזת פעילות

מערך התנדבותי

עו"ד מריאנה שטיינברג
יעוץ משפטי
דורית וייצמן
יעוץ פרסומי
אתי אסרף
יעוץ עסקי
בית ש"י בנהריה

הפעילות שלנו בבית ש"י

בית ש"י ( שיפור יכולות) הוקם מתוך מטרה לפעול לשילובם של ילדי החינוך המיוחד במרקם החיים הכולל, ומתוך תפיסה של שיוויון זכויות והזדמנויות, בית זה הינו מרכז קהילתי טיפולי לילדים שאובחנו על הרצף האוטיסטי.

ילדים אלו ,חיים במציאות מאוד מורכבת אחר הצהריים, ביישובי הפריפריה ובנהריה, שהינה עיר מרכזית ומשמעותית עבור תושבי הסביבה כולה.

למעשה, לא קיימת עבורם, מסגרת קהילתית מותאמת אחר הצהריים.  קיים חוסר בחוגים ובפעילות מותאמת לצורכיהם ולמגבלותיהם. יתר על כן, נוכחותם בבית שעות רבות, מקשה על תפקוד המשפחות ולא מאפשרת להורים זמן איכות עם שאר בני המשפחה.

מתוך צורך ממשי זה , הוקם מרכז קהילתי, חברתי וטיפולי כבית ש"י, הנותן מענה לפעילות חברתית, פעילות פנאי, וכן חוגי העשרה וזאת תוך שילוב טיפולים פרא-רפואיים וטיפולים רגשיים.

את המרכז מלווה צוות רב מקצועי ורב תחומי המוכר ומאושר על ידי קופות החולים.

צוות המרכז שם לעצמו למטרה להפוך את המרכז לבית חם לילדים ולבני משפחותיהם, וכן להוות מרכז תמיכה וידע, מגדלור להכוונה ,אימון והדרכה להורים ואנשי מקצוע.

המרכז פועל במסגרת עמותת אהבת חינ"מ למען ילדים ובני נוער הסובלים מהפרעות תקשורת ונמצאים על הספקטרום האוטיסטי.

 

מהו אוטיזם?

אוטיזם הוא הפרעה נוירו-התפתחותית נרחבת, המופיעה בספר האבחנות הפסיכיאטרי DSM-5. לאוטיזם שני מאפייני בסיס עיקריים, כאשר רק הופעת שניהם תוביל לקביעת אבחנה: קושי בתקשורת בין-אישית וקושי עם שינויים והצמדות לדפוסי התנהגות קבועים וחזרתיים.

הסימפטומים האוטיסטיים משתנים ברמת החומרה שלהם, ויש לראות כל אחד מהם על גבי רצף לעומת קיום או אי קיום. כך, למשל, הקשיים התקשורתיים עשויים לנוע בין הימנעות מרובה מקשר לבין ילדים הצמאים לקשר אך פועלים באופן לא מותאם, מאחר והם מתקשים לקרוא כוונות של אחרים ולהבין מצבים חברתיים מורכבים.

בדומה, קושי עם שינויים עשוי לנוע בין ואי יכולת מוחלטת להכיל שינויים ולהציג תגובות של התפרצויות ומצוקה עצומה אל מול שינוי, לבין קושי קל יחסית שעליו ניתן להתגבר באמצעות הכנה ותיווך. גם סביב התנהגויות חזרתיות הטווח ינוע בין עיסוק חזרתי נרחב בסיבוב חפצים או נפנוף ידיים ואיברי גוף, ועד למיעוט בהתנהגויות אלה.
ניתן לפגוש ילדים שממעטים להביע התעניינות בסביבתם באופן המשכי, אך גם ילדים שמראים איסוף ידע ומומחיות בתחומי עניין ספציפיים וייחודיים.

ההפרעה מופיעה מגיל צעיר ומשלב מוקדם בהתפתחות. לעתים ההפרעה בולטת פחות בגיל צעיר, מאחר והדרישות הסביבתיות מהילד עדיין מועטות, ומתבטאת באופן ברור יותר עם העלייה בגיל.
לצורך מתן האבחנה קיים הכרח שהסימפטומים אכן יובילו לפגיעה משמעותית ונרחבת בהסתגלותו של הילד ובהתפתחותו בכל תחומי החיים, וכן שלא יוסברו על ידי הפרעה אחרת, כגון לקות שכלית, מצב רפואי או הפרעות התפתחותיות אחרות.

לצורך מתן אבחנה של אוטיזם נדרש אבחון על ידי /נוירולוג וכן על ידי פסיכולוג קליני/התפתחותי. ניתן לקבל הפניה דרך רופא הילדים למכון להתפתחות הילד לצורך אבחון, או לפנות לגופים מאבחנים אחרים בבתי חולים, במרכזים ייעודיים או באופן פרטי.
שיעור הילדים עם אוטיזם באוכלוסייה הולך וגדל בעשורים האחרונים, ועומד כיום על כ- 1:70 ילדים. הגורם לאחוז הגדל של ילדים עם אוטיזם אינו ידוע. כהורים, כמחנכים וכמטפלים, מוצב בפנינו אתגר גדול והוא לבנות דרכי טיפול ולמידה, ולפתח מסגרות חינוכיות וטיפוליות מותאמות שיוכלו לסייע לילד, לקדם אותו ולתמוך בו ובמשפחתו.

אנשים עם אוטיזם יכולים וזכאים לקבל את כל התמיכה שתאפשר להם להתמודד עם אתגרים של שונות, למצוא את מקומם בחברה, ולזכות, הם ומשפחותיהם, באיכות חיים, ברווחה נפשית ובהגשמה עצמית, באופן הטוב ביותר עבורם.

דילוג לתוכן